کد خبر: 3891
تاریخ انتشار: 8/آبان/1397 - ساعت : ۱۳:۱۳

اعتیاد؛ چهارمین بحران جهانی

اعتیاد؛ چهارمین بحران جهانی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه پدیده اعتیاد بعنوان چهارمین بحران جهانی مطرح است، گفت: بیماری اعتیاد یک بیماری پیش رونده است بدین معنی که بیماری‌های زیادی پس از اعتیاد به سراغ فرد معتاد خواهد آمد.


به گزارش خط قرمز محمدحسین شاه کویی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر رودبار که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: القای اعتیاد آورد نبودن برخی مواد مخدر صنعتی گرفتار شدن جوانان بسیار عزیزی حتی افراد تحصیل کرده را به این بلا سبب می‌شود.

وی افزود: اگر مراقبت نکنیم هیچکس بویژه کسانی که با گسترش مواد صنعتی، به آن آلوده می‌شوند مصونیت نخواهد داشت و مساله درمان هم ساده نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه پدیده اعتیاد بعنوان چهارمین بحران جهانی مطرح است، گفت: مهارت آموزی در فرزندپروری، استفاده از ظرفیت‌ سمن‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش در نقشه راه پیشگیری از میل افراد به سمت مصرف مواد مخدر اهمیت ویژه‌ای دارد.

شاه کویی گفت: سال 2020 از سوی سازمان ملل، سال پرچالشی در حوزه مواد مخدر برای جامعه جهانی پیش بینی شده و نسبت به عواقب آن هشدار داده شده است، اگر ما نتوانیم موضوع پیشگیری را در اولویت قرار دهیم و اقدامات عملی در این خصوص انجام دهیم بامشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری اعتیاد یک بیماری پیش رونده است بدین معنی که بیماری‌های زیادی پس از اعتیاد به سراغ فرد معتاد خواهد آمد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: در تاریخ 10 مهر سال 1385 به دلیل دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، سیاست‌های کلی نظام در این خصوص به سران قوا ابلاغ گردید و علی رغم نگرانی معظم له نسبت به غفلت مسئولین امر، مجددا از سال 1392 با روی کار آمدن آقای دکتر روحانی، رویکرد اجتماعی شدن برای کاهش تقاضای مصرف در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفت.

علی اکبر پورعلی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار هم با اشاره به تصمیمات متخذه در جلسات قبلی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بهره گیری از اسناد و قوانین بالادستی و سایر مصوبات کشوری و استانی گفت: امیدواریم در جهت کاهش خطرات و گسترش این پدیده شوم در بین جوانان و نوجوانان گام موثری برداریم.

وی، هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌های عضو در راستای پیشگیری، مقابله و درمان و مصونیت بخشی را یادآور شد و افزود: علاوه بر اقدامات بسیار خوب در حوزه مبارزه با عرضه و توزیع کنندگان، محور قراردادن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را با دعوت از مدیران سازمان‌های مردم نهاد مرتبط در این حوزه باید داشته باشیم.

پورعلی، بر ضرورت جدیت مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اقناعی و همچنین برگزاری جلسات مسئولین کمیته‌های ذیل شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با ترکیب اعضای مربوط و طرح مشکلات و ارائه راهکارها در این جلسات را مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار با اشاره به شرایط خاص شهرستان رودبار بعنوان ورودی و خروجی استان، نقش بسیار دشوار این شهرستان در کنترل ورورد و عرضه مواد مخدر را تبیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *