کد خبر: 5971
تاریخ انتشار: 7/آذر/1397 - ساعت : ۲۰:۵۸

آیت‌الله فلاحتی : خودسازی و ارتباط عمیق با خداوند از انحراف افراد جلوگیری می‌کند

آیت‌الله فلاحتی : خودسازی و ارتباط عمیق با خداوند از انحراف افراد جلوگیری می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: خودسازی درونی در انسان و ارتباط خوب با خالق باعث رویش ظرفیت‌های جدید در افراد می‌شود و از ریزش آنان در جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خط قرمز ، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌های نواحی و شهرستان‌های گیلان اظهار داشت: خودسازی برخاسته از قرآن کریم نه‌تنها باعث رویش‌های جدید در جامعه می‌شود بلکه از ریزش افراد جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر نقش خانواده و حفظ بنیان آن در اجتماع عنوان کرد:‌ برای داشتن یک جامعه سالم و ایمانی باید ابتدا مسیر ایجاد آن در بنیان خانواده به بهترین نحو ممکن فراهم شود که این کار تنها در گرو تعمیق ارتباطات انسان با قرآن کریم و مفاهیم آسمانی آن است.

وی یکی از راه‌های رسیدن به اصل خودسازی جهت اصلاح تمامی ابعاد جامعه را بودن در کانون خانواده دانست و ابراز داشت: ایجاد اتصال بین فرد و قرآن کریم به عنوان کتاب الهی شفابخش روح و روان انسان و سپس ارتباط معنوی و همیشگی با دعا می‌تواند انسان را در مسیر خودسازی هدایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر لزوم دقت افراد برای معاشرت و انتخاب دوست تأکید کرد و بیان داشت: اگر انتخاب یک دوست و همراه زندگی توسط یک فرد به خوبی انجام نشود به علت این انتخاب بدون فکر و شتاب‌زده مخاطرات اجتماعی و اخلاقی بسیاری برای آن فرد ایجاد می‌شود.

‌آیت‌الله فلاحتی برقراری ارتباط نزدیک با افرادی که با خداوند مأنوس هستند را در خودسازی انسان مؤثر خواند و گفت: از آن‌جا که عملکرد انسان او را در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار می‌دهد بنابراین اهمیت انتخاب یک دوست مناسب که الفت خوبی با خداوند متعال دارد دو چندان می‌شود.

به گزارش خط قرمز ، وی سهم بسیار زیادی از نهادینه کردن ادای نماز اول وقت در فرد را متوجه خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: اگر خانواده‌ها و اولیاء فرزندان به اهمیت ادای نماز اول وقت و برکات فراوانی که در این کار خیر نهفته است واقف باشند نهادینه شدن این مفاهیم در دیگر اعضای خانواده نیز اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تأثیر دعا و حالت معنوی خوبی که در این عمل خیر قرار دارد را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انس با قرآن‌کریم،‌ دقت در انتخاب دوست و نهادینه شدن عادات پسندیده اخلاقی و دینی می‌تواند از ریزش افراد در جامعه جلوگیری کرده و باعث رشد و تعالی فرد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *