کد خبر: 43366
تاریخ انتشار: 26/بهمن/1399 - ساعت : ۱۸:۰۲گروه : اخبار / اخبار استان / اقتصادی
انتقاد شدید نوبخت از کندی پیشرفت ساخت راه آهن رشت به کاسپین : سرم به کدام دیوار بکوبم ؟
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به شدت از کندی پیشرفت فیزیکی ساخت راه آهن رشت به انزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی ابراز ناخرسندی و انتقاد کرد و به طرح این سئوال پرداخت : ” سرم به کدام دیوار بکوبم ؟” به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ” محمد باقر نوبخت حقیقی ” در جلسه مشترک علنی با پیمان کاران قطعات شش و هفت مسیر در دست احداث راه آهن رشت به انزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی که با حضور مشاورین خودش و استاندار برگزار شد، به اظهارات ” هادی الماسی جیرنده ” یکی از مشاورین مبنی بر احتمال افتتاح راه آهن رشت به کاسپین در دهه فجر 1400 به جای فصل بهار سال آینده واکنش نشان داد و تصریح کرد : ” من به عنوان یک شخص عامی کنار دریا که سواحل آن دارای ماسه بادی است به خاطر تامین ماسه کار ساخت راه آهن روی زمین مانده ،سرم به کدام دیوار بزنم؟ به کی گله بکنم ؟ وی “با ابراز ناخرسندی و انتقاد شدید، اضافه کرد : ” آخه این یعنی چه به پایان سال رسیده ایم الان دارند به من می گویند ماسه بادی نیاز داریم ؟ این جواب است ؟ این برای مردم جواب است که ده بار در مصاحبه ها به مردم گفتیم آماده می شود .من به اعتبار سخنان شما وعده دادم.مشکل پول هم ندارید،من در مقابل چی گذاشتید که ما به خاطر تامین ماسه بادی مشکل داشته باشیم ؟ من نمی دانم از کی باید گله بکنم؟ این بی عرضگی سازمان برنامه و بودجه،وزارت راه و شهرسازی و پیمان کاران است که نمی توانند 35 کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به بهره برداری برسانند. عضو هیات دولت با تاکید بر این که مسیر راه آهن رشت به کاسپین منطقه آزاد انزلی برای گیلان، ایران و کشورهای منطقه حائز اهمیت است،خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها،متذکر شد : این قدر توانایی نداریم ؟ ” آقای خطیبی” بنده دنبال آن علت می گردم چه علتی باعث شده برای ساخت 35 کیلومتر مسیر راه آهن رشت به کاسپین و انزلی تو کار خودمان مانده ایم؟ نوبخت حقیقی ” خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها و هم چنین پیمان کاران قطعات شش و هفت،اظهار کرد : من شما و پیمان کاران می شناسم،این ها افرادی هستند که کارهای بزرگی در کشور انجام داده اند.چه اتفاقی رخ داده برای ساخت 35 کیلومتر مسیر مذکور این جوری بمانیم و جواب نداشته باشیم بدهیم. وی ” در واکنش به اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مبنی بر تعویق دیدار با دادستان جهت بازدید از رودخانه سیاه درویشان برای اجازه برداشت ماسه به دلیل سفر چند روز قبل رییس قوه قضاییه به گیلان،تصریح کرد : ما انتظار داریم وقتی مسئولی می آید موانع کار بر دارد و تسریع بکند ،یعنی منظورتان این است وقتی یک مسئولی آمد،کار متوقف بشود؟ این مقام با ابراز خرسندی از این که ” تاکنون رییس دادگستری و دادستان بسیار محکم برای کمک به ما دیده شده است و از موارد استثنایی است که قوه قضاییه به دنبال ماست “، به طرح این سئوال پرداخت : ” در طول ده ها و صدها کیلومتر موجود در گیلان برای تامین ماسه بادی باید یک ماه منتظر بمانیم ؟ به کی باید بگوییم ؟ این پروژه از زمان بندی تعیین شده عقب افتاده و باید با تلاش بیشتر در موعد مقرر به بهره برداری برسد”. نوبخت حقیقی ” در واکنش به اظهارات یکی از پیمان کاران مبنی بر ابراز تمایل تداوم فعالیت ” محمد باقر نوبخت حقیقی ” د ر دولت آینده،با لبخند ،ابراز کرد : ” حداکثر تا 14 مرداد ماه 1400 در هیات دولت فعالیت خواهم کرد و یک روز بعد ازآن نخواهم بود. وی بر ضرورت تبدیل شیفت های کاری از یک شیفت به سه شیفت برای اتمام ساخت پروژه مذکور تا بهار 1400 تاکید کرد و سه شیفته کردن فعالیت پیمان کاران یکی از مصوبات این جلسه عنوان و خطاب به استاندار ،تامین مکان اسکان برای فعالیت شیفت های کاری لازم دانست. معاون رییس جمهوری خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها و هم چنین پیمان کاران،گفت : من فقط به اعتماد توانایی که در دوستان وجود دارد،دارم جلسه را ترک می کنم ،وگرنه با سخنان ” هادی الماسی جیرنده ” و مهرداد بائوج لاهوتی ” به عنوان مشاوران،ترک جلسه می کردم و باید دل بکنم نوبخت حقیقی ” پیگیری مستمر خودش از روند ساخت مسیر راه آهن مذکور را در راستای باز کردن گره ای از مشکلات کشور دانست و یاد آور شد : باید به انتظارات مردم و هم چنین کشورهای همسایه که رهگذرشان از این مسیری که متوقف کرده ایم، می باشد و باید در زمان از قبل تعیین و اعلام شده که بهار 1400 است به مرحله بهره برداری برسد. وی در پایان ،ابراز کرد : در تلاش هستیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیب مان شود که بتوانیم قطعه قزوین به رشت را به بندر کاسپین وصل نماییم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید