کد خبر: 37929
تاریخ انتشار: 12/شهریور/1399 - ساعت : ۱۱:۲۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی :دشمن قصد دارد از طریق راه‌هایی مانند ۲۰۳۰ زمینه غارت ملت‌ها را فراهم کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی :دشمن قصد دارد از طریق راه‌هایی مانند ۲۰۳۰ زمینه غارت ملت‌ها را فراهم کند


سید علی آقازاده با اشاره به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب با کارکنان وزارت آموزش و پرورش و تأکید ایشان برای جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نکات جامع و فراوانی در مسئله سند ۲۰۳۰ مطرح شده، سندی که به عنوان یکی از برنامه‌های دولت توسط آموزش و پرورش مطرح شده‌ بود‌.


وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دشمن بعد از ناتوانی خود به وسیله نظامی، می‌خواهد از طریق نفوذ و راه‌هایی مانند سند ۲۰۳۰ انسان هایی تربیت کند که اهداف عملیاتی او را پیاده کنند، گفت: رهبری فرمودند” شنیدم این سند در گوشه و کنار به وسیله آدم‌های ناباب یا غافل دارد اجرا می‌شود” لذا پیگیری این موضوع ضروری‌ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن قصد دارد از طریق نفوذ و راه‌هایی مانند ۲۰۳۰ زمینه غارت ملت‌ها را فراهم کند، افزود: اتخاذ تصمیمی چون سند ۲۰۳۰، خوشایند دشمنان انقلاب بوده و ما نیز شاهد چنین برنامه فرهنگی از دولت بودیم که مورد عتاب و حساسیت حضرت آقا قرار گرفت.

آقازاده با بیان اینکه مجلس دهم اظهارنظرهای مختلفی در خصوص سند ۲۰۳۰ داشته اما در این مورد منفعل عمل کرده است، تصریح کرد: تکلیف مجلس یازدهم در خصوص سند ۲۰۳۰ مشخص است و موضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضعی روشن و مبرهن است، قطعاً در مقابل هر چیزی که با ارزش‌های دینی ما فاصله داشته باشد واز فرهنگ غرب و ابتذال سر بیرون بیاورد، خواهیم ایستاد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری فرهنگ بومی و اسلامی در آموزش و پرورش سرلوحه کار مجلس یازدهم قرار دارد، گفت: دولت باید اقداماتی انجام دهد که با فرهنگ بومی، دینی و اسلامی ما تناقض نداشته باشد تا به انسجام و استحکام خانواده، فرهنگ دینی جوانان و نوجوانان ما خدشه‌ای وارد نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از دغدغه رهبر معظم انقلاب در مسئله عدالت آموزشی خبر داد و تصریح کرد: رهبری در بیاناتشان فرمودند که دانش‌آموزان باید در دورترین نقاط کشور نصیب آموزشی برابر داشته باشند از این رو، حساسیت بر عدالت آموزشی به لحاظ برنامه‌ای و توزیع امکانات در همه سطوح بین اقشار مختلف جامعه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه فقدان اجرای عدالت آموزشی برای جمهوری اسلامی زیاد بوده و مقدار کم آن نیز قابل پذیرش نخواهد بود، افزود: توزیع معلمین با کیفیت در روستاها و شهرها، توزیع تجهیزات مناسب برای همه سطوح، توزیع امکانات و فضای آموزشی به طور مساوی با وجود مناطق صعب‌العبور کشور باید در برنامه عدالت آموزشی کشور لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *