کد خبر: 67774
تاریخ انتشار: 16/شهریور/1403 - ساعت : ۲۱:۳۴
گروه : اقتصادی

کشت دوم در گیلان باید برای دولت یک اولویت باشد

کشت دوم در گیلان باید برای دولت یک اولویت باشد

به گزارش روابط عمومی دفتر دکتر مهدی فلاح نماینده مردم شریف شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با حضور در اداره کل جهادکشاورزی گیلان حاضر شد و با مدیرکل این اداره پیرامون بررسی مشکلات کشاورزی بحث و گفتگو کرد.

دکتر فلاح با بیان این که کشت دوم باید برای دولت یک اولویت باشد اظهار داشت: یکی از مشکلات این امر رهاسازی بدون نظارت احشام در روستاهاست که موجب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزان می‌شود و از خواستار این هستیم در مورد این موضوع اقدام موثر لحاظ گردد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات کشاورزان کمبود ادوات صنعتی به ویژه پهپاد سمپاش برای کشاورزی مدرن و کاهش هزینه‌های کشاورزان می‌باشد که برای حل این مشکل نیز باید تعاونی در روستا شکل بگیرد و این امر نیز نیازمند حمایت و تسهیل‌گری دستگاه‌های مرتبط است.

دکتر فلاح همچنین یاد آور شد که نباید مشکل فروش محصولات کشاورزان را نادیده گرفت. وی در ادامه با اشاره به این موضوع که امروز کشاورز به علت مشکل مالی مجبور است شلتوک را به قیمت کیلویی 30 تا 35 هزار تومان بفروشد بیان کرد تعیین نرخ برنج در روزهای آتی توسط دولت می‌تواند یکی از اقدامات موثر در تضمین قیمت برنج باشد.

مدیر کل جهاد کشاورزی نیز قول مساعدت جهت حمایت از ایجاد تعاونی‌های روستایی را داد همچنین اعلام آمادگی جهت حمایت‌های لازم از کشاورزان جهت کشت دوم را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *