کد خبر: 60356
تاریخ انتشار: 5/خرداد/1402 - ساعت : ۱۲:۰۴

جشن آبرسانی به روستای آبرود با حضور “خلبان رحمانی” برگزار شد

جشن آبرسانی به روستای آبرود با حضور “خلبان رحمانی” برگزار شد

خط قرمز _ طیبه قدیمی : همزمان با دهه کرامت پروژه آبرسانی به روستای آبرود و کنده سر با عتباری بالغ بر 4 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه افتتاح و به بهره برداری رسید که  550 خانوار و 3 هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب بهره مند شدند .

در این آیین سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه فومن ، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و مسئولان محلی و مردم حضور داشتند.

به روستای آبرود ازتوابع بخش سردارجنگل در شهرستان فومن سفرمی کنیم . روستایی دردل طبیعت و نعمت خدادای .ازهمه زیباتر که برای ما خوشایندی مضاعفی ایجاد کرد مردم با صفا و با نشاط این روستا بود روستاییانی که به رهگذر نا آشنا با لبخند سلام می گویند و راهنمای مسیرمی شوند .

همه بسوی جشنی درمیان طبیعت این روستا درحرکت هستند اما این جشن ، کنسرت و یا اجرای موسیقی و یا اجرای نمایش نیست امروز جشن شکست محرومیت روستای آبرود ازآب شرب است. همه خوشحالند و برای بهره مندی از چنین نعمت ، شکرگزارخداوند خود هستند .
کودکان درمحوطه برگزاری آیین افتتاح آبرسانی به این روستا درجنب و جوشند و صدای بازی وخندهای کودکانه شان به همه امید می بخشد . با حضورجمع زیادی ازمردم روستا اعم از زن ومرد این آیین شکست محرومیت آغاز می شود .

همه مسئولان شهرستان دراتحاد و همدلی کنارهم قرارگرفته اند صدای تلاوت قرآن درکوه های مملو از درخت و زیبایی می پیچد. اکنون وقت سرود ایران همیشه سرافراز است همه به پا می خیزند و سرود کشورشان را زمزمه می کنند.

پس ازسخنرانی فرماندار و نماینده مردم فومن نوبت به سخنرانی خلبان ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش و جانشین مرکزآموزش هوایی شهید وطن پور می رسد .

خلبانی که از روستای آبرود نبرد با محرومیت زدایی را نشانه گرفته و درسراسر ایران درمسیر محرومیت زدایی حرکت می کند .

خلبان رحمانی می گوید به نیابت از سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی به شما مردم سلام عرض می کنم و از جایگاه سربازی نیز ازهمه مسئولان شهرستان و مردم عزیز منطقه سردارجنگل سپاسگزارم که به این مجلس حضور یافته اید .

خلبان رحمانی خطاب به امام جمعه شهرستان فومن گفت : از شما سپاسگزارم که درخطبه های نماز جمعه خود خدمات ارتش که در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا انجام می گیرد را برای مردم تبیین می کنید .

او وظیفه ذاتی ارتش را درکنار سایرنیروهای مسلح ایجاد امنیت پایدار وگسترش امنیت درسراسر مرزهای ایران اسلامی اعلام کرد و گفت : همانطور که مردم ایران مشاهده داشته اند ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از 8 ماه دریانوردی در سراسر جهان به میهن خود بازگشتند واین اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است .

خلبان رحمانی یادآور رشادت های شهدای 8 سال دفاع مقدس می شود و می گوید : ارتش دردوران دفاع مقدس 48 هزار شهید را تقدیم نظام کرد شهیدانی که فرمانده ، زبده و مقتدر بودند مانند شهیدان شیرودی ، کشوری ، خلعتبری ، اقبال ، آبشناسان و غیره که همه به اندازه یک ارتش جنگیدند و همچکس نمی تواند خاطره جانفشانی این شهدا را فراموش کند .

خلبان رحمانی که از سوی فرمانده کل قوا نشان ایثار را برسینه دارد به اقدامات ارتش اشاره می کند و می گوید :ارتش به عنوان سپرهای آهنین و قدرتمند دربرابردشمن، بواسطه دستور فرمانده کل قوا و فرماندهی کل ارتش ، محرومیت زدایی و مردم یاری را به جد پیگیر است و این امر را در حوادث و تنگناهای مختلف انجام داده است همانطور که فرمانده محترم کل ارتش فرمودند ارتش از مردم ، ارتش با مردم و درکنار مردم است و درزلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب زودتر از ستاد بحران درصحنه حضور داشته اند .

خلبان رحمانی می گوید که ایجاد شبکه بهداشت ، ساخت راه ، تامین آب و مسکن و هرآنچه که برای مردم صورت می گیرد وظیفه ذاتی همه ما مسئولان است و هیچ منتی برمردم نیست و کسی اجازه ندارد بگوید که کاری انجام داده ام .

خلبان رحمانی خود را سرباز ارتش عنوان می کند و می گوید : بنده سربازی ازارتش هستم تا رفع محرومیت ها را به انجام برسانم همانطورکه در استان چهارمحال و بختیاری 11 پروژه درحال انجام داریم و درسیستان و بلوچستان ، خارک ،زاهدان وهیرمند نیزطرح های محرومیت زدایی بدون توقف درحال اتمام است و در شهرستان فومن 70 درصد طرح هایی که پیش بینی شده بود به اتمام رسیده ومابقی تا پایان امسال تقدیم مردم فومن خواهد شد.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش درکمال تواضع از حضور همه تشکر کرد و گفت : دست همه کارگران و کسانی که دراجرای رفع محرومیت آب روستای آبرود تلاش کرده اند را می بوسم .
آنچه را که داریم عنایت و مرحمت خداوند بلند مرتبه است و اوست که به انسان عزت می دهد .
خلبان رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش و جانشین مرکزآموزش هوایی شهید وطن پوربا بیتی ازمولانا به سخنان خود پایان داد.

دربارگه تقدیرهر لحظه که تسلیمم / آرام تراز آهو بی باک ترازشیرم.

پس ازاین سخنرانی ،همه مسئولان و مردم برای افتتاح راهی محل اجرای آبرسانی شدند وکودکان پیش ترازهمه درمحل حضور داشتند وصدای صلوات آنها درکوه پیچید ودرآخرین لحظه کودکان تقاضای عکس یادگاری با خلبان رحمانی و مسئولان را داشتند و درپاسخ به سوال امام جمعه فومن از کودکان که پرسید کدام یک از آنها می خواهد که خلبان شود؟ همه دست های خود را بالا بردند و گفتند: من .

پروژه آبرسانی به روستای  آبرود و کنده سر در شهرستان فومن شامل حفر چاه تا لوله گذاری ۳۳۰۰ متر، خط انتقال با لوله ۱۶۰ پلی اتیلن و محصور سازی چاه و محوطه  و نیز هزینه برق رسانی به چاه،هزینه تجهیزات برقی و مکانیکی،تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ واسط است که از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی ارتش اجرایی شد .

همچنین تجهیز و بازسازی آستان امامزاده سیدابراهیم (علیه السلام)  ، ساخت خانه بهداشت ، تعریض راه روستایی از جمله اقدامات خلبان رحمانی در روستای آبرود است .

عکاس:سعید _ابراهیم خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *