کد خبر: 52297
تاریخ انتشار: 7/بهمن/1400 - ساعت : ۱۹:۴۰گروه : اقتصادی
میز ارتباطات امور اقتصاد و دارایی پاسخگوی بی واسطه مطالبات مردم گیلان
همزمان با پانزدهمین دور از سفرهای استانی رئیسجمهور و هیئت دولت به استان میز ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با حضور سید عباس حسینی معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت های وزارتخانه مربوطه برپا شد. اختصاصی – در حاشیه برپایی این میز ارتباطات مرذمی علیرضا نوروزی بهمبری مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان در گفتگوی خود با خبرنگار خط قرمز اظهار کرد : طبق دستور رییس جمهور محترم در هنگام سفر به استانها از آنجایی که فرصت دیدار با اقشار مختلف مردم فراهم نمی شود و به جهت اینکه این فرصت را از دست ندهند به تمامی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان به مردم مکلف شده است که یک روز جلوتر ازموعد سفر همزمان تمامی دستگاههای اجرایی به طور متمرکزوغیر متمرکز و با عملکرد منفک طی دو روز انتهایی هفته که مقارن با سفر رییس محترم جمهور ، دستگاههای اجرایی از ساعت 8 صبح تا 18 در ادارات مستقر شده و پاسخگوی هر نوع سوال و شکایت از مردم باشند. وی با بیان اینکه در حوزه کارکرد اقتصادی ، ماموریت های اموراقتصاد و دارایی در استانها از طریق هفت دستگاه ارائه خدمت می شود ، تصریح کرد : دستگاه امور اقتصاد و دارایی ، گمرک، بیمه ، اموال تملیکی ،بورس و بانکها دستگاههای زیربط امور اقتصاد و دارایی است که در راستای سفر هیئت دولت به گیلان تکلیف شد درا ین دو روزبرای پاسخگویی متمرکز مطالبات و درخواست ها و شکایات مردم شریف باشیم و همه این دستگاههای هفت گانه دراین اداره کل مستقر می شدند تا پاسخگوی درخواست ها، مطالبات و شکایات مردم باشند. نوروزی در خصوص عملکرد حوزه مالیاتی استان تصریح کرد: دستگاه مالیاتی یکی از دستگاه های ذیل وزارت خانه است و در یک میز و اتاق مستقرند. ما در شون مختلف مالیاتی مطالبات مردم مواجه هستیم از جمله اینکه به خاطر جرایم دیرکرد معترض باشند اینکه اگر اصل مالیات را پرداخت کنیم مشمولیت ما از جانب حذف جریمه های دیرکرد چگونه است؟ مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان در خصوص مشوق معافیت های مالیاتی در دوران کرونا برای استان گیلان بیان کرد: تخصیص برخی تسهیلات از حوزه بانکی را داشتیم. با توجه به اینکه آسیب ها قبل از کرونا دامن کسب وکارها را گرفته یکسری مشوق های مالیاتی را در نظر گرفتیم. معافیت هایی مانند به تعوق انداختن و تمدید دوره رسیدگی به پرونده های مالیاتی در دوره های سه ماه والی اخر را داریم. همچنین یکسری مشوقهای نیز جنبه حمایتی دارند. برخی افراد که با کمبود سرمایه در خدمت مواجه هستند و فاقد گردش و نقدینگی مالی هستند می توانند برای پرداخت هزینه های جاری خود مانند حقوق و آب و برق وگاز و مواد اولیه از تسهیلات سیستم بانکی بهره مند شوند. گفتنی است که طبق برنامهریزیهای ستاد مرکزی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و استانداری گیلان، حداقل 32 میز ارتباطات مردمی نمایندگان تامالاختیار دستگاههای اجرایی از امروز پنجشنبه به مدت دو روز از 8 صبح تا 16 عصر در سطح ادارات کل یا ادارات زیرمجموعه آن برپاشدهاند.
یا در شرایط کرونایی فعال اقتصادی متحمل ضرر و زیان شده باشد و خدمات و کالاهای به فروش نرفته باشد و فرایند درآمد زایی او با روند نزولی مواجه شده چگونه می تواند از شمولیت معافیتهای مالیاتی در شرایط کرونا برخوردار باشد؟ بنابراین در تمامی اوضاع مانند مالیات بر عملکرد شرکتهای دولتی ، مالیات بر مشاغل، مالیات بر سهم الارث وراث این فرصت را در این دور روز خواهند داشت که بدون واسطه و انتظار با مدیرکل مالیاتی ازنزدیک موضوع خود را مطرح کنند تامشکل شان حل شود.
دیدگاهتان را بنویسید