کد خبر: 22347
تاریخ انتشار: 22/تیر/1398 - ساعت : ۱۳:۵۹

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : ارائه تعهدات و خدمات در زمان اضطرار و نگرانی های مخاطبین از ویژگی های کار در تامین اجتماعی است

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : ارائه تعهدات و خدمات در زمان اضطرار و نگرانی های مخاطبین از ویژگی های کار در تامین اجتماعی است

کارگاه آموزشی اعضای هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب تامین اجتماعی استان برگزار شد .

به گزارش خط قرمز با هدف به روز رسانی اطلاعات وهمسوئی و ایجاد وحدت رویه وآشنایی بیشتر اعضای هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب تامین اجتماعی  و براساس خط مشی ها وبرنامه های تدوینی معاونت فرهنگی آموزشی وبا همکاری اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی استان ، یک دوره کارگاه آموزشی برای اعضای این مجموعه برگزار شد .

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان در این نشست آموزشب با تبریک و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی ، ضمن تاکید بر اینکه اکثریت تعهدات سازمان در زمان بحران و اضطرارمخاطبین به آنها ارائه میگردد افزود ازاین رو بیمه شده دراین برهه حق خود را جستجو مینماید .

ایشان هیات های تشخیص مطالبات را ابزار وفرصتی برای استقرار عدالت واحیاء حقوق کارگر و کارفرما برشمرده و ضمن اشاره به سختی و اهمیت امر قضاوت ، نیت خیر و تلاش برای رعایت حقوق انسانها وشرکای اجتماعی را مهمترین رسالت دراین مسیر برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دو مرحله ای شدن بیلان کارگاهی را کمک بسیار خوبی برای رسیدگی بهتر به اختلافات احتمالی و مغایرتهای موجود سازمان با کارفرمایان دانسته واظهارداشت : درسال گذشته بیش از 4600 پرونده مطالباتی به هیاتهای بدوی شعب ارجاع گردیده که افزون بر 4100 فقره آن طی 670 جلسه مورد رسیدگی قرار گرفته است .

حق پرست با بیان اینکه 42 درصد آراء صادره ، با تایید محاسبات همراه بوده است از صدور بیش از 2000 فقره رای به نفع کارفرمایان با فسخ محاسبات اولیه خبر داده و اذعان داشت : برای حدود 8 درصد پرونده ها نیز قرار صادر شده است .

در ادامه این نشست ایرج کوچکی نژاد معاون بیمه ای استان به طرح نکات ومباحثی برای رسیدگی بهتر وافزایش کیفی آراء و برگزاری جلسات هیأتها پرداخت .  

جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان و نائب رئیس اصناف کشور بعنوان نماینده جامعه کارفرمایی و علیرضا خوالگر رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان نیزدر مقام نماینده قشر کارگری در هیاتها دیگر سخنرانان این جلسه بودند که به طرح دیدگاهها ، نقطه نظرات وانتظارات پرداختند .

در بخش دوم این کارگاه آموزشی ، محمود سبحانی رئیس اداره وصول حق بیمه به اتفاق کارشناس متخصص این واحد به تبیین برخی ضوابط و الزامات درصدور آراء و نحوه برخورد با مراجعان و شرکت کنندگان واداره جلسات اقدام نمودند .

توزیع بسته های آموزشی و پخش کلیپ های سازمانی جهت آشنایی اعضاء با جدیدترین خدمات سازمان از دیگر بخشهای این کارگاه آموزشی بود .

کد خبر :(م.چ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *