کد خبر: 46586
تاریخ انتشار: 27/خرداد/1400 - ساعت : ۱۲:۲۷

محسن رضایی : ریال ایران را بعد از یورو و دلار قوی‌ترین پول منطقه می‌کنیم

محسن رضایی : ریال ایران را بعد از یورو و دلار قوی‌ترین پول منطقه می‌کنیم

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در اعلام برنامه های خود با بیان این که امروز افرادی هستند که رئیس جمهور را در جیب خود می‌گذارند و با یک کیف در دست قدرتمند هستند و یک پای آن‌ها در مجلس و یک پای دیگر آن‌ها در ادارات است، افزود: آن‌ها می‌روند حتی لابی می‌کنند که چه کسی مدیر کل شود یا نشود و این اشتباه است، زیرا با این روش نمی‌شود دولت اداره کرد.
رضایی با تأکید بر این که کابینه اش از نخبگان و متخصصان همه استان‌ها تشکیل می‌شود و منحصر به تهران و دو سه استان نیست، گفت: در دولت ما از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون رئیس جمهور تعیین می‌شود و به همه اقوام و بویژه مرزنشین‌ها که نقش بسیار کلیدی در پیشرفت و توسعه آن دارند، نگاه ویژه داریم.
وی همچنین با تأکید بر حمایت از کسب و کارهای کوچک افزود: عده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی به دلالی مشغولند و دولت ما خواهد کوشید که کشاورزی و مؤسسات واسطه‌ای شناخته شده‌ای را ایجاد کند تا از دادن بذر و دریافت محصول و توزیع بر آن نظارت شود.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مؤسسات را تقویت می‌کنیم، زیرا هم مصرف کننده جنس ارزان می‌گیرد و هم تولید کننده گرایش بیشتری به تولید پیدا می‌کند.
رضایی توجه به خریدهای تضمینی را در بخش محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌های دولتش برشمرد و افزود: امروز پولی که ما بابت گندم به کشاورز داخلی می‌دهیم کمتر از پولی است که برای خرید آن محصول از کشورهای خارجی می‌پردازیم و در دولت ما تلاش می‌شود قیمت محصولات کشاورزی به ویژه گندم با قیمت بین المللی خرید شود تا علاقه به تولید در کشاورزان افزایش یابد.
وی همچنین مسأله بیمه محصولات کشاورزی و جبران ضرر و زیان خسارت‌ها و تقویت صندوق‌های بیمه کشاورزی را از دیگر سیاست‌های دولتش برشمرد.
وی گفت: ریال ایران را بعد از یورو و دلار قوی‌ترین پول منطقه می‌کنیم. در مسئله نرخ ارز باید نرخ ارز تثبیت شود ۵۰ سال است که مرتب ارزش پول ما نسبت به ارزهای خارجی رو به کاهش است و در تمام دولت‌ها همیشه نرخ ارز دوبرابر شده مخصوصا این که رییس جدید بانک مرکزی آمد متاسفانه فاجعه بزرگی در پول ملی ما صورت گرفت و سقوط وحشتناکی رخ داد.
وی اضافه کرد: در همه دنیا معتقد هستند که باید برابری نرخ ارز با پول ملی را ثابت کنند یکی از مشکلاتی که در ایران اتفاق افتاده این است که دولت بیش از حد دست می‌کند در خزانه بانک مرکزی و یک مرتبه ۱۸ میلیارد دلار رفت.
رضایی گفت:​ وقتی که شما ۱۸ میلیارد دلار از پشتوانه پول ملی خارج می‌کنید این گونه پول ملی ثبات و پایداری اش از بین می‌رود و شروع به کاهش پیدا کردن می‌کند.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در برنامه مان که هم سیاست پولی است و هم سیاست ارزی این‌ها را تنظیم می‌کنیم اولا نرخ ارز را تثبیت و ثانیا صادرات و واردات را کنترل می‌کنیم که همیشه ذخایر ما در بانک مرکزی رو به افزایش باشد و ثانیا ارزش پول ملی ما به تولید بسته است. بعضی‌ها آمدند و گفتند که او چطور می‌خواهد پول ملی ما را قوی‌ترین پول منطقه بعد از یورو و دلار کند؟ اشتباه آقایان این بود که نمی‌دانند قوی شدن پول با برابری پول ملی دو مقوله جداگانه است. من گفتم که پول ملی ما بعد از یورو و دلار انشاء الله در دولت ما تقویت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *