کد خبر: 68326
تاریخ انتشار: 24/مهر/1403 - ساعت : ۲۲:۰۶
گروه : اقتصادی

صنایع گیلان نباید به علت مشکلات زیرساختی استان، دچار ورشکستگی شوند

صنایع گیلان نباید به علت مشکلات زیرساختی استان، دچار ورشکستگی شوند

دکتر مهدی فلاح نماینده مردم شریف شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، دکتر فلاح صبح روز دوشنبه 23 مهر ماه با حضور در سازمان صنعت، معدن، تجارت استان گیلان با مدیر کل این سازمان به بحث و گفتگو پیرامون تهدیدها و فرصت‌های صنایع استان گیلان پرداخت.

دکتر فلاح با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها در گیلان یادآور شد: مشکلات زیرساختی موجب تعطیلی صنایع گیلان و آسیب جدی به کارخانه‌ها شده است.

وی افزود چرا باید یک کارخانه به دلیل ضعف برق مدتی تعطیل شود و از این ناحیه متضرر گردد. چه کسی پاسخگوی این مسئله خواهد بود؟ صنایع گیلان نباید به دلیل مشکلات زیرساختی استان دچار ورشکستگی شوند.

نماینده مردم رشت و خمام اضافه کرد: گیلان بسیار مظلوم واقع شده و یکی از دلایل عقب‌افتادگی استفاده از مدیران غیربومی در استان است که تعلقی به این منطقه ندارند.

وی در همین خصوص افزود: چرا باید مدیران ارشد بانک‌های گیلان که غیربومی هم هستند منابع مالی خود را جهت تخصیص تسهیلات برای رفع مشکلات همین استان به کار نبرند و این بودجه‌ای که با زحمت همین مردم به دست آمده صرف آبادانی استان دیگر شود.

دکتر فلاح همچنین یکی دیگر از مواردی که باعث عدم توسعه استان شده را نداشتن مدیران ارشد گیلانی در سطوح ملی دانست و افزود: برخی استان‌ها با داشتن مدیران ارشد در سطح ملی توانستند برای استان خود منابع مالی و امتیاز بدست آورند ولی متاسفانه اندک مدیران ملی گیلان هم چندان تعلقی به استان خود نداشتند و امیدواریم در آینده از جهت شرایط بهتر شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حضور استاندار جدید و اعضای کابینه گیلانی دولت، موانع رشد تولید که سال‌هاست خواسته رهبر معظم انقلاب است برطرف گردد و صنایع گیلان احیا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *