کد خبر: 54839
تاریخ انتشار: 7/خرداد/1401 - ساعت : ۱۰:۵۹
گروه : سیاسی

رویداد عصر امید نخستین حرکت دانشگاه آزاد در طلیعه گام دوم انقلاب است

رویداد عصر امید نخستین حرکت دانشگاه آزاد در طلیعه گام دوم انقلاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت : رویداد مهم عصر امید با مشارکت سه هزار تیم و موضوعات مختلف از ۸ لغایت ۱۱ خرداد در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

دکتر محمد دوستار ” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ” در طلیعه چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور تبیین تحولات و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس شعار سال با محوریت تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و برگزاری رویداد گام دوم (عصر امید)، در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه رشت که با حضور معاونین، روسای دانشکده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در مصلی نماز جمعه رشت برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای نظام و مولود انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ با کمک رهنمودها و یاری حضرت امام خمینی(ره) راه اندازی شد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چهلمین سال فعالیت خودش را پشت سر گذاشت و اکنون به بلوغ کامل رسیده است.

دوستار با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای مختلفی در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فناوری، اشتغال، عمرانی داشته اشت، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت و تعلیم نیروهای متخصص در سراسر کشور و ارتقای سطح علمی کشور در جهان تأثیرگذار بوده است.

دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی اجتماعی و در خدمت مردم است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به نیازمندی ها و مسائل جامعه بی تفاوت نبوده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تعیین چشم انداز چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب خود را مکلف و موظف می داند که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ” مدظله العالی ” گام های مؤثری بردارد و دستاوردهای مختلف پژوهشی، فناوری و نوآوری را که در طول چهل سالی که دست یافته در اختیار مردم قرار دهد.

دوستار با اشاره به رویداد “عصر امید” در دانشگاه آزاد اسلامی که نخستین حرکت دانشگاه در طلیعه گام دوم و تبیین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: رویداد عصر امید با ارائه توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف فناوری، پژوهشی و عرصه‌های مختلف دانش‌بنیان، می‌تواند نقش بسیار ارزشمندی را در سطح جامعه برای استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه رویداد عصر امید از ۸ لغایت ۱۱ خرداد رویداد مهم عصر امید با مشارکت سه هزار تیم و موضوعات مختلف در مصلی تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این نخستین حرکت در طول این مدت است و تاکنون در هیچ نمایشگاهی فناورانه چنین کمیت و کیفیتی وجود نداشته است.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان تاکید کرد: ۸۶ تیم پژوهشی از استان گیلان در رویداد عصر امید آثار خود را در حوزه های فناوری ارائه خواهند کرد.

دوستار با اشاره به تحصیل بیش از ۳۰ و سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: رشته کشاورزی هوشمند (کشاورزی دقیق) برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *