کد خبر: 8044
تاریخ انتشار: 3/دی/1397 - ساعت : ۲۰:۴۵

رونمایی از کتابی زیست محیطی ( کولی گیری پور دنگ و فنگ ) در بندر انزلی

رونمایی از کتابی زیست محیطی (  کولی گیری پور دنگ و فنگ ) در بندر انزلی

کتاب کولی گیری پور دنگ و فنگ در بندر انزلی با حضور پرشور اهالی فرهنگ و نیز دوستداران طبیعت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت انجمن طرفداران توسعه رونمایی شد.
به گزارش خط قرمز ، رییس اداره محیط زیست انزلی نیزدر این مراسم سوگوارانه از احوال ناخوش تالابی گفت که با تغییرات و تخریبهای گسترده ای مواجه است.
احسان هادی پور با اشاره به انقراض 27 هزار گونه گیاهی و جانوری در سال اظهار داشت:ما به سرعت گونه های گیاهی و جانوری را از دست می دهیم بدون این که حتی آنها را شناخته باشیم .
وی با بیان این که تالاب انزلی شبیه یک آزمایشگاه ژنتیک است خاطرنشان کرد: در کشورهایی که مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در محیط زیست زیاد است حفاظت بهتری از محیط زیست را شاهد هستیم .ایشان به اهمیت اموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی به عنوان راهکاری برای حل بحرانهای محیط زیستی اشاره کردند
هادی پور متذکر شد: ایران بیش از آن که به رفتارهای لوکس محیط زیستی نیاز داشته باشد نیاز به ساختاری دارد که اجازه ندهد که مطالبه گری های زیست محیطی و پویش ها با شکست مواجه شوند.
وی تصریح کرد:اگر هنر و ادبیات پیش از این وارد عرصه حفاظت از محیط زیست شده بود با این دست اندازیهای گسترده وتخریبهای محیط زیست روبرو نبودیم .
وی با تاکید بر این که امروز به ساختار ادبیات ، فرهنگ و هنر و علوم انسانی برای کاهش هزینه های محیط زیست نیاز داریم افزود: این کتاب در زمانی کوتاه کلی مفاهیم زیست محیطی را به خواننده منتقل و بچه ها را با رفتار صحیح با محیط زیست آشنا می کند .
رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت : رمضانی در این داستان طنازانه به محیط زیست و مشکلات تالاب پرداخته و این همان دست نجات دهنده و یاریگر برای گذشتن از بحران محیط زیست است. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *