کد خبر: 67782
تاریخ انتشار: 17/شهریور/1403 - ساعت : ۲۱:۱۵

روز پزشک یادآور اهمیت وجایگاه جامعه پرتلاش وتوانمند پزشکان کشور است

روز پزشک یادآور اهمیت وجایگاه جامعه پرتلاش وتوانمند پزشکان کشور است

مراسم تقدیر از پزشکان نمونه سال ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی اداره کل بیمه سلامت گیلان با حضور دکتر محمود عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان ودکترمحمد دوزنده دبیر سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت وعضو مجمع نظام پزشکی کشور برگزار شد.

دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان ضمن تبریک سالروز ولادت دانشمند بزرگ و فیلسوف شهیر ایرانی ، ابوعلی سینا و روز پزشک، این روز را به جامعه پزشکی ایران اسلامی و گیلان تبریک و تهنیت گفت و افزود: در پیشینه تاریخی و فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم سرزمین کهن ایران اسلامی ، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

وی یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است.پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی دوباره به سرزمین ما بخشیدند و امروز هم در حوزه سلامت برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند و جامعه این شجاعت و ایثارگری آنان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

عاطف راد این مراسم را ارج نهادن به زحمات همه کسانی خواند که راحتی و آسایش خود را فدای کاهش آلام و دردهای دردمندان کردندیقینا” ارزشی که در کار کم کردن درد از جان یک دردمند نهفته است با هیچ معیار مادی قابل قیاس نیست و انتخاب این روز توسط دولت مردان به نام روز پزشک به نوعی بر جایگاه جامع پزشکی صحه گذاشتند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه کارهای بزرگی در سازمان بیمه سلامت و در سطح استان همکاران بیمه سلامت انجام دادندافزود: بیش از ۵۵ % ازجمعیت دو میلیون پانصد و سی هزار نفری گیلان یک میلیون سیصد پنجاه هزار نفراز جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تصریح کرد۸۵% جمعیت بیمه شده ما یک ریال حق بیمه نمی پردازند وبطوررایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و دولت همه هزینه بیمه آنها را پرداخت می کند که شامل روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تحت پوشش بهزیسیی و کمیته امداد و حتی افراد ۵ دهک اول رایگان هستند.عاطف راد با اشاره به اینکه بیمه سلامت با ۲ هزارو صد موسسه شامل پزشک، داروخانه،آزمایشگاه و مراکز تصویر برداری و بیمارستانها طرف قرار داد بوده و در گیلان در یکسال گذشته ۲ هزارو 112 میلیارد تومان به موسسات طرف قرار داد بابت خدمت به این جمعیت بیمه شده پرداخت کردیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان بحث صندوق بیماران خاص و صعب علاج را یک کار بزرگ خواند و گفت؛ تا قبل از آبان ۱۴۰۱ فقط ۵ بیماری به عنوان بیمار خاص بود و از مزایای خاص برخوردار بود اما از آبان ۱۴۰۱ این ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری تبدیل شد و ما این بیماران را در سامانه نشان دار و بیماران از مزایای بیشتری برخوردار می شوند. وی تصریح کرد؛قبل از این برنامه فقط ۳ هزار نفر از مزایای بیماران خاص استفاده می کردند اما امروز که در جمع شما هستم در استان گیلان بیش از ۵۲ هزار نفر به عنوان بیمار خاص از مزایای ویژه استفاده می کنند که تا قبل از آبان ۱۴۰۱ سالیانه حدود ۴۰ میلیارد تومان برای این هزینه می شد اما وقتی تعداد بیماران افزایش یافت امروز حدود ۲۸۳ میلیارد تومان برای این بیماران در موسسات پرداخت شد .

عاطف راد از دیگر خدمات سازمان بیمه سلامت را تحت پوشش قراردادن خدمات تشخیصی و درمان زوجین نابارور و تحت پوشش قرار دادن خدمات مربوط به توانبخشی معلولان را از کارهای بزرگ خواند و در پایان از خدمات پزشکان حاضر در این نشست صمیمی تقدیر و تشکر نمود.

در این مراسم دکتر محمد دوزنده نرگسی دبیر سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت هم ضمن تبریک روز پزشک و روز داروساز به همه ی حاضران در این مراسم گفت:مجموعه بیمه سلامت استان بسیار توانمند با بدنه کارشناسی قوی که در مناسبت ها و طرح ها و برنامه های ابلاغی تفاوت این سازمان را با دو سازمان بیمه دیگر می بینیم به ویژه در نسخه الکترونیک در پزشک خانواده شهری تفاوت کاملا” محسوس است.

گفتنی است در مراسم تقدیر از پزشکان نمونه سال ۱۴۰۳اداره کل بیمه سلامت گیلان از پزشکان تمام وقت، پزشکان عمومی ،پزشکان خانواده روستایی،داروخانه، بیمارستان ومراکز تصویر برداری ،آزمایشگاه وفیزیوتراپی با اهدای لوح وهدایایی به رسم یادبود تقدیر بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *