کد خبر: 68163
تاریخ انتشار: 11/مهر/1403 - ساعت : ۱۸:۱۹

دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان شد

دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان شد

در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، با پیشنهاد وزیر کشور، دکتر هادی حق شناس به عنوان استاندار گیلان از هیئت وزیران رای اعتماد گرفت.

دکتر حق‌شناس که در لیست مورد حمایت مجمع نمایندگان و جبهه اصلاحات گیلان برای استانداری نیز قرار داشت، در دوران پس از انقلاب، به عنوان نوزدهمین استاندار و هشتمین استاندار بومی گیلان منصوب شده است.

پنجاه و چهارمین استاندار تاریخ گیلان، متولد سال ۱۳۴۶ در روستای اسپند صومعه سرا، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق، کارشناسی ارشد اقتصاد نظری و دکترای اقتصاد است.

معاون سازمان بنادر کشور، ‌استاندار گلستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و نماینده مردم بندرانزلی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و… از جمله مهم‌ترین سوابق کارنامه حق‌شناس است.

پیش از وی، اسدالله عباسی از سال ۱۴۰۰، استاندار گیلان بود.

حق شناس در کودکی به شهرستان انزلی مهاجرت کرد و دوره دبستان تا مقطع دیپلم را در انزلی به پایان رساند. وی کارشناسی برق را از دانشگاه علم و صنعت تهران اخذ نمود و وارد سازمان بنادر شد. مدیرکلی بنادر و دریانوردی گیلان، عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، نمایندگی مردم بندر انزلی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، و… از سوابق وی می‌باشد.

وی دارای مدرک دکترای اقتصاد با گرایش بودجه عمومی از صاحب نظران اقتصادی است که با حکم وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۲ به عنوان عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب گردید. حق شناس پس از یک سال خدمت در این جایگاه د ۹۳/۱۱/۲۰ به پیشنهاد مدیرعامل و تأیید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به عنوان هیئت عامل و معاون امور دریایی که معاونت کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی است منصوب گردید؛ و در جلسه هیئت دولت که در تاریخ بیست و دوم خرداد ۱۳۹۸ برگزار گردید، به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *