کد خبر: 45219
تاریخ انتشار: 14/اردیبهشت/1400 - ساعت : ۲۱:۳۳گروه : اقتصادی
در سال گذشته صورت گرفت: رسیدگی به 250 تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده ای برونشهری گیلان
حسن رجبی، رئیس اداره حقوقی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات 83 پرونده شركتهای حمل و نقل در كميسيون ماده 12 و 167 پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 مورد رسيدگي قرار گرفت. رجبی در ادامه خاطر نشان نمود: همچنين طی این مدت تعداد 167فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و كالا نیز در کمیسیون ماده 11 اداره کل مورد بررسي قرار گرفت و منجر به صدور20 مورد قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال)، 132مورد تذکر کتبی و15مورد جریمه صدور گرديده كه عمده تخلف آنها عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی –عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافرین-حمل بار بدون بارنامه و با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب-عدم برخورد مناسب با مسافرین –حمل بار غیر مجاز و …. بوده است.
رئیس اداره حقوقی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اعلام اين مطلب افزود: از 83 مورد پرونده رسيدگي شده مربوط به شرکتهای حمل و نقل، 38 فقره پرونده مربوط به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر و 45 فقره پرونده نیز مربوط به شركتهاي حمل و نقل کالا بودهکه منجر به صدور احکامی نظیر تعطیلی 4شرکت، 14مورد تذکر کتبی و 49مورد جریمه نقدی شده است.
وی در ادامه گفت: عمده موارد رسیدگی شده در کمیسیون ماده 12 در حوزه حمل و نقل مسافر شامل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی عدم پرداخت به موقع دیون دولتی-حمل بار غیر مجاز با ناوگان عمومی مسافربری –برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافرین –اخذ وجه اضافی از مسافرین –جذب مسافر خارج از محیط پایانه و در حوزه حمل و نقل کالا نیز عدم مهار بار مناسب– عدم تهیه و تنظیم صحیح بارنامه– صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به موقع مدیران فنی – استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان دیگر- اخذ کمیسیون اضافی و …. بوده است.
برچسب ها : حقوق راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان
دیدگاهتان را بنویسید