کد خبر: 8099
تاریخ انتشار: 4/دی/1397 - ساعت : ۱۷:۰۷

جلسه ستاد اجرایی مدارس شاهد استان برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی مدارس شاهد استان برگزار شد

عبدالله پاکاری در جلسه ستاد اجرایی مدارس شاهد که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد،خدمتگزاری به خانواده های شاهد و ایثارگر را امری واجب بر مسئولان دانست و اظهار کرد: عزت، افتخار و پیشرفت ایران اسلامی را مدیون ایثار، استقامت و دلاوری شهدا هستیم.

به گزارش خط قرمز – پاکاری افزود:دانش آموزان و دانشجویان ما تشنه فراگیری معارف فرهنگ دینی و اسلامی و قدم گذاشتن در عرصه ایثار و شهادت هستند و ما باید این فرصت را برای آنان فراهم کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: آینده در دستان مدیران و معلمین عزیز است که با پرورش فرزندان متعهد و دانا، آینده نظام را بیمه می‌کنند و امروز هرچه بیشتر در حوزه آموزش ‌و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم به آینده این نظام و کشور امیدوارتر خواهیم بود.
این مقام مسئول به برنامه های فرهنگی بنیاد شهید اشاره و عنوان کرد: اولویت بنیاد شهید طی سال های اخیر توجه به مباحث فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و لذا امیدواریم برنامه های فرهنگی برجسته تری را با همکاری آموزش و پرورش اجرا کنیم.
وی از برگزاری نمایشگاه های انقلاب در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: انعکاس تاریخ انقلاب به نوعی ترویج ارزش هاست و لذا برگزاری نمایشگاه های مذکور یک برنامه فرهنگی بصیرت افزا و آگاهی بخش بوده و شور و اشتیاق دانش آموزان بسیار جالب توجه است.

به گزارش خط قرمز – نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه آینده کشور در گرو تربیت دانش آموزان موفق است، اظهار کرد: باید با ایجاد بسترهای لازم لذت تحصیل را برای دانش آموزان ایجاد کنیم تا بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند.
وی شکل گیری مدارس شاهد را به منظور ارائه خدمات بیشتر به خانواده های شاهد و ایثارگر دانست و اضافه کرد: سایر خانواده ها نیز علاقمند به تحصیل فرزندانشان در مدارس شاهد هستند لذا به دنبال ارائه خدمات مدارس شاهد به دانش آموزان سایر مدارس هستیم.
این مقام مسئول،همکاری مدارس شاهد با مدارس کم برخوردار را جلوه ای از فرهنگ ایثار دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین دانش آموزان ترویج کنیم. در این راستا یکی از مدارس استان طرح دیوار مهربانی کتاب را اجرایی کرده و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان کتاب را معجزه دین مبین اسلام دانست و با اشاره به علاقه دانش آموزان به کتابخوانی، یادآور شد: شهدا با خون خودشان ایثار کردند و امروز دانش آموزان مدارس شاهد می توانند با ایجاد فضای رفاقتی با سایر دانش آموزان به ترویج فرهنگ ایثار کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *