کد خبر: 68301
تاریخ انتشار: 22/مهر/1403 - ساعت : ۲۲:۳۹

جامعه دانشگاهی باید نسبت به کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، دانشجویان و دانش‌آموزان واکنش نشان دهد

جامعه دانشگاهی باید نسبت به کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، دانشجویان و دانش‌آموزان واکنش نشان دهد

دکتر دوستار رئیس دانشگاه گیلان در نشست پایانی مجمع عمومی رؤسای دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین که در دانشگاه فنی دولتی آستراخان روسیه برگزار شد، بر اهمیت واکنش جامعه دانشگاهی نسبت به کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، دانشجویان و دانش‌آموزان و دفاع از حقوق و کرامت انسانی تأکید کرد.

دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن اشاره بر ظرفیت گسترده اعضای اتحادیه و نیز گزارش عملکردهای اعضای ایرانی عضو این اتحادیه، نسبت به عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد و در این راستا، به منظور حمایت از پروژه‌های مشترک؛ پیشنهاد تشکیل صندوق مالی مشترک بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مشترک را ارائه نمود که مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دریای کاسپین افزود: وجود بنادر استراتژیک در حاشیه دریای کاسپین، مناطق آزاد تجاری، فرودگاه‌های بین‌المللی، مجاورت با کریدور شمال-جنوب و امکان حمل و نقل بین‌المللی، عضویت دانشگاه‌هایی در اتحادیه با برخورداری از امکانات ساخت کشتی، وجود ذخایر سرشار در دریای کاسپین، قرابت‌ها و تعاملات غنی فرهنگی، از جمله مزیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای برون رفت از مشکلات و همچنین کسب موفقیت مشترک در دریای کاسپین بهره گرفت.

وی گفت: لازم است دانشگاه‌های عضو اتحادیه باتوجه به ظرفیت‌های دریای کاسپین، نسبت به حمایت همه‌جانبه از تلاش‌های محققین، نقشه راه مشترک خود را نهایی نمایند.

گفتنی است بیست و ششمین نشست سالانه اعضای اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین ۱۸ تا ۲۰ مهرماه در دانشگاه فنی دولتی آستراخان فدراسیون روسیه با حضور اعضای آن برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *