رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه این کمیسیون با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد:
مدیریت بدون پول در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد و باید در اجرای پروژه های بزرگ از مشارکت سرمایه گذاران استفاده شود و به طور یقین با این اقدامات می توانیم مدعی ایجاد تحول و در نهایت توسعه در رشت باشیم.
احمد رمضانپور با تاکید بر اینکه در انتخاب سرمایه گذاران برای پروژه های شهر رشت از تنگ نظری ها اجتناب شود بیان کرد: در اجرای پروژه ها باید به مبحث آینده نگری نیز توجه شود و چنانچه در گذشته نیز در زمان اجرای پروژه هایی همچون خیابان تختی آینده نگری می شد امروزه شاهد وضعیت حاکم بر این خیابان نبودیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به اجرای پروژه بازگشایی مسیر پیربازار به خیابان معلم رشت اشاره کرد و گفت: در اجرای این پروژه باید به تمامی جوانب از جمله تملک املاک و غیره توجه داشت .
رمضانپور با اشاره به ارسال لایحه ای با موضوع جابجایی چند دکه در نقاط مختلف رشت از سوی شهرداری افزود: در دوران فعالیت شورای سوم رشت با توجه به افزایش فراوان احداث دکه در نقاط مختلف رشت، اعضای شورای دوره سوم مصوبه ای مبنی بر ممانعت از احداث دکه جدید تصویب کردند و در حال حاضر فقط لوایحی با محوریت جابجایی و واگذاری دکه ها بررسی می شود.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به محلات کم برخوردار توجه بیشتری معطوف شود اظهار کرد: حدود سه سال است که در ردیف بودجه شهرداری رشت پیرامون بازگشایی خیابانی در دخانیات کدی مشخص در نظر گرفته شده اما تا کنون در این باره اقدامی انجام نشده است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه بازگشایی مسیر از پیربازار به سمت خیابان معلم اظهار کرد: این پروژه از ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار است و می تواند به اجرای پروژه های دیگر کمک کند.
مریم گل احضار با بیان اینکه اجرای این پروژه بر اساس مدل صندوق پروژه انجام می شود افزود: مدل صندوق پروژه برای نخستین بار در شهرداری رشت انجام می شود و شهرداری بر نحوه انجام تملک ها در این پروژه نظارت مستقیم دارد.
مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ضرورت ها در اجرای پروژه های این چنینی باید مورد توجه باشد اظهار کرد: در مشارکت های سرمایه گذاری امکان کاهش هزینه های تملک نیز وجود دارد.
محمد رضا حق پناه با بیان اینکه در طرح پیشنهادی پروژه بازگشایی مسیر از سمت پیربازار به خیابان معلم رشتبرای ایجاد تقاطع غیر همسطح روگذر ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است افزود: معتقد هستم به جای اجرای یک تقاطع غیر همسطح روگذر در این پروژه می توان دو تقاطع زیر گذر با هزینه کمتر اجرایی شود.
مقدسی یکی دیگر از مشاورین کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در جلسه با اشاره به اینکه بهتر است آورده شهرداری رشت در پروژه ها افزایش پیدا کند اظهار کرد: افزایش آورده شهرداری رشت در این پروژه ها موجب تمایل بیشتر سرمایه گذاران به منظور مشارکت در چنین پروژه هایی می شود .
دیدگاهتان را بنویسید