کد خبر: 52339
تاریخ انتشار: 7/بهمن/1400 - ساعت : ۲۱:۵۶
گروه : اقتصادی

تمدید ثبت دستگاه‌های کارتخوان در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن

تمدید ثبت دستگاه‌های کارتخوان در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن

اختصاصی خط قرمز : مدیر کل امور مالیاتی گیلان در حاشیه برپایی میز ارتباطات مردمی سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان اظهار کرد : در راستای بخشودگی جرائم مالیاتی ، طبق دستورالعملی که از ابتدای سال ابلاغ گردید 44 درصد از جرائم مالیاتی توسط امور مالیاتی وصول و درصد باقی مانده بخشده می شود و حیطه اختیارات امور مالیاتی به این میزان درصد است .

محسن محمدی پور افزود : با سفر هیئت دولت به گیلان و حضور معاون وزیر اقتصاد در استان با رایزنی هایی که صورت گرفت به دنبال این هستیم که بتوانیم میزان درصد بخشودگی را افزایش دهیم که این موضوع با نماینده تام الاختیار وزیر در میان گذاشته شده و منتظریم که از سوی دستگاه مربوطه به نتیجه برسیم .

وی با بیان اینکه سهم واریز درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و بخشداری ها و… از 3 درصد به 4 درصد افزایش یافته است ، افزود : امور مالیاتی گیلان سال گذشته  2 هزار و 70 میلیارد تومان مالیات وصول داشته است و در سال جدید با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده که دائمی شده، سهم دریافتی از این مالیات به شهرداری ها و  بخشداری ها و… یک درصد افزایش یافته است .

وی با اعلام اینکه تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت دستگاه های کارتخوان ها در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن ماه تمدید شده است ، افزود : ثبت دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکیتا پایان بهمن ماه تمدید شده و از همه دارندگان این دستگاه ها درخواست داریم که نسبت به ثبت آنها اقدام نمایند .

مدیر کل امور مالیاتی گیلان تاکید کرد : ثبت دستگاه های کارتخوان به پرونده الکترونیکی مالیاتی، به هیچ عنوان به معنی این نیست که به هر تراکنش بانکی مالیات تعلق می گیرد بلکه این اقدام در جهت اجرای قانون مجلس است و هدف ایجاد شفافیت مالیاتی ، عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است .

محمدی پور تصریح کرد : مودی اظهارنامه مالیاتی خود را با درآمد هزینه به اداره مالیاتی ارائه می دهد و براساس هزینه مودی مالیات مشخص می گردد و ممکن است مودی زیان دیده باشد که با اثبات ضرر و زیان از پرداخت مالیات معاف می گردد.

وی تاکید کرد : مردم از ثبت دستگاه های کارتخوان واهمه نداشته باشند اما باید مطلع باشند که که با ثبت نشدن دستگاه های کارتخوان ازسوی بانک مرکزی قطع خواهند شد.

 

 

—–طیبه قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *