کد خبر: 46863
تاریخ انتشار: 6/تیر/1400 - ساعت : ۱۲:۵۳

بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی در گیلان

بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی در گیلان


بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان با سرمایه‌‌گذاری افزون بر ۵۸ میلیارد تومان با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در آستانه‌اشرفیه آغاز شد.


به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان و مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی-تولیدی حوزه کشاورزی گیلان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸ میلیارد تومان به صورت همزمان در روستای درگاه شهرستان آستانه اشرفیه آغاز شد.

از این تعداد پروژه‌ها که در ۱۱۲ روستای گیلان اجرایی شده، ۱۱۱ پروژه جزء پروژه‌های عمرانی با مجموع اعتبار ۴۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان، هشت پروژه‌ تولیدی-خدماتی با هزینه ۱۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵ نفر به مرحله اجرا در آمده که در مجموع ۹هزار و ۸۴۱ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عمده این طرح‌ها شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و در راستای ارتقاء بازده و بهره‌وری انواع محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج است، اظهار کرد: برنج از محصولات راهبردی کشورمان است که تلاش می‌شود تا میزان وابستگی به واردات به حداقل برسد.

ارسلان زارع به سهم قابل توجه گیلان در تأمین برنج مورد نیاز کشور به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، عملیات مکانیزاسیون اعم از کاشت، داشت و برداشت را آسان‌تر و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به حمایت مالی دولت از اجرای این طرح در اراضی شالیزاری و مقرون به صرفه تر شدن فرآیند کشاورزی افزود: با این اقدام زمینه ارتقاء سطح درآمد و معیشت کشاورزان نیز بیشتر فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *