کد خبر: 906
تاریخ انتشار: 11/مهر/1397 - ساعت : ۰۳:۲۸

بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در بندرانزلی

بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در بندرانزلی

بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، امیر سرلشکر شهید سید موسی نامجو و سرداران شهید فلاحی، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش خط قرمز ، بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، امیر سرلشکر شهید سید موسی نامجو و سرداران شهید فلاحی، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در مصلای بزرگ شهرستان بندرانزلی برگزار شد.
ناخدا یکم عرشه سید عبدالوهاب طاهری فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور در این مراسم اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یاد آور ایثار، از خود گذشتگی، شهامت، شجاعت و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس می باشد، آنهایی که با حماسه‌آفرینی‌هایشان تاریخ ساز شدند و دنیا را مبهوت رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود کردند.
وی با بیان اینکه شهید سرلشکر شهید موسی نامجوی مایه فخر و مباهات شهرستان بندرانزلی محسوب می شود، اظهار کرد: عظمت، شهامت و قداست این سرباز شهید اسلام، فردی مومن و معتقد که از ویژگی‌های و قابلیت های عملکردی بالایی برخوردار بود فراموش شدنی نیست.
طاهری افزود: این شهید بزرگوار مدارج عالی را در دانشگاه افسری امام علی(ع) طی کرد و در سال 1340 به عنوان عضو هیات علمی دانشکده محسوب شد که در دانشکده با تدوین اساسنامه‌ای در سه بند، زیرساخت اعتقادی نظام جمهوری اسلامی را در شیوه نامه ارتش تشریح کرد.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور خاطرنشان کرد: اصلاح کادر علمی و فرهنگی، اصلاح نظام پذیرش دانشجو و اصلاح نظام آموزش از بندهای این اساسنامه هستند که شهید نامجو با تدوین این اساس نامه زیرساخت‌های آموزشی را برای تشکیل آموزش و پرورش بنا گذاشت.
وی گفت: شهید نامجو کمی پس از انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در آن بازه زمانی کوتاه فرصتی برای استفاده از تفکر و بینش جهادی آن بزرگوار پیش نیامد.
گفتنی است این مراسم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و حضور مدیرکل بنیاد استان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *