کد خبر: 2632
تاریخ انتشار: 23/مهر/1397 - ساعت : ۲۱:۵۴

برگزاری هفتاد و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برگزاری هفتاد و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

 

هفتاد و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با رویکرد بررسی پروژه های استراتژیک حوزه سلامت، در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خط قرمز صبح امروز – دوشنبه، در هفتاد و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پروژه های استراتژیک حوزه سلامت بررسی و بر بهبود زیر ساخت های نرم افزاری برای ارایه خدمات حوزه سلامت تاکید شد.

 

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که رعایت اخلاق حرفه ای اولین و مهمترین ارزش در حوزه سلامت است، گفت: باید سعی کنیم تا با رعایت اخلاق حرفه ای در تمامی سطوح حوزه سلامت، باعث بهبود فرایند بهداشتی درمانی و افزایش بهره وری در حوزه اقتصاد درمان شویم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: بهبود گاید لاین های گرو های مختلف آموزشی دانشگاه، نیازمند مداخله معاونت های آموزشی و درمان و همراهی سازمان های بیمه گر می باشد و در این خصوص حضور فعال اقتصاد درمان جهت مانیتور کردن چگونگی اجرای گاید لاین ها ی آموزشی، ضروری است.:وی ادامه داد: بی شک می توان با استقرار صحیح گاید لاین ها در گروه های آموزشی مختلف، میزان کسورات بیمه ای را تا حد قابل قبولی در مراکز آموزشی درمانی کاهش داد یا به حداقل رساند.

 

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که محیط دانشگاه باید یک محیط اخلاق مدار باشد، تصریح کرد: تشکیل کمیته اخلاق در دانشگاه می تواند با نهادینه کردن کدهای اخلاقی به کدهای رفتاری، در بهبود عملکرد حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی گیلان علی الاخصوص در حوزه های درمان، پژوهشی و آموزشی اثر گذار باشد.

 

رییس شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر این که نتایج بهبود فرایندها در حوزه سلامت، باید در کاهش زمان انتظار و نحوه ارایه خدمات درمانی به مردم نمایانگر باشد، اظهار داشت: تنها با اصلاح و بهبود فرایندها است که می شود رضایتمندی بیماران و مراجعین حوزه سلامت را به دست آورد و در این خصوص تفویض اختیار به زیر دستان و صاحبان فرایندها می تواند مثنر ثمر باشد که باید به آن توجه شود. وی بر توسعه رهبری و ارتقای سطح مدیریت در دانشگاه تاکید کرد و افزود: تا کارها و مسوولیت ها به صاحبان فرایندها و کارکنان واگذار نشود، قطعاً نبوغ و خلاقیت آن ها نیز شکوفا نخواهد شد.

 

پروژه های منابع انسانی، مرجعیت علمی، مدیریت دانش و استقرار چرخه علم و فناوری از جمله پروژه های بودند که مورد بررسی اعضای شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفتند.

گفتنی است: برپایی صبحانه سلامت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا، از برنامه های حایز اهمیت در هفتاد و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *