کد خبر: 65577
تاریخ انتشار: 10/اردیبهشت/1403 - ساعت : ۱۸:۲۸

بارقه امید تولید آمپول کشور توسط کاسپین تامین در رشت

بارقه امید تولید آمپول کشور توسط کاسپین تامین در رشت

طیبه قدیمی – به گزارش خط قرمز : همزمان با روز کاروکارگر ، جمعی از خبرنگاران راویان پیشرفت بسیج رسانه گیلان با همراهی رییسج بسیج رسانه استان ، ریییس بسیج کارگری به شهر صنعتی رشت عازم شدند و از شرکت داروسازی کاسپین تامین بازدید کردند .

شرکتی بزرگ با محوطه بسیبار وسیع و فضای سر سبز و دلچسب .

در ابتدا در نشست اعضاء مدیرت این شرکت حاضر شدیم روزبه رسولی مدیر عامل شرکت داروی کاسپین تامین که مدیری جوان و پویا بود به حضور خبرنگاران را در اجمع خود موجب دلگرمی دانست و به چگونگی تاسیس این شرکت پرداخت و گفت : این شرکت پیش از انقلاب آغاز به کار کرد و در سال ۶۲ در شرکت های تهران به ثبت رسید و توسط مهندسان ایرانی راه اندازی شد و در سال ۷۵ به بهره برداری رسید ‌ .
وی با بیان اینکه شرکت داروسازی کاسپین دارو بزرگ ترین تولید کننده آمپول در کشور است ، اظهار کرد : این شرکت در سال های فعالیت خود همیشه رتبه اول تولید آمپول در کشور بدست آورده است .

وی افزود : در سال مالی گذشته کاسپین تامین توانسته سهم بازار خود را به ۳۰درصد ارتقا دهد .

رسولی وضعیت بحرانی اقتصاد وتجارت در دنیا را با اهمیت دانست و گفت که ما نیز در 10 سال اخیر به موجب تحریم ها با چالش های اقتصادی مواجه هستیم .

تولید 275 میلیون عدد دارو توسط کاسپین تامین 

او گفت که سال گذشته آمار تولید این شرکت افزایش داشته و این شرکت 275 میلیون عدد دارو تولید و در سطح کشور عرضه می کند.

رسولی به عرضه 15 نوع دارو در کشور وناباب بودن آنها اشاره کرد و گفت : ما به دلیل تعهداتی که داشتیم و همچنین کلیدی بودن این دارو ها آنها را رقم های دلار بالاتر از بازار تهیه و در اختیار بازار مصرف قرار دادیم

از شاخص های پیشرفت وموفقیت این شرکت بهره مندی از تجارب متخصصان ودانش روز جوانان است که رسولی مدیر عامل این شرکت عنوان کرد هر دارویی را که تکنولوژی آن را د اشته باشیم اعم از داروهای تخصصی ، قلب و عروق ، بیهوشی ، انتی بیوتیک های عمومی و بیمارستانی در این شرکت تولید می شود .

این شرکت که در حوزه سلامت و درمان پیشرو و موفق است توانسته برای 500 نفر اشتغال اجاد کند که 170 نفر از آنها خانم هستند .

رسولی می گوید که با توجه به سیاست های دولت و سفارش مقام معظم رهبری به کارگیری نیروی جوان برای ما بسیار اهمیت دارد و در ارتقا پرسنل مدیرت را به جوانان سپرده ایم . همچنین با توجه دستور مدیر عامل شستا سازمان تامین اجتماعی دفاتر مرکزی تهران جمع آوری شده و این شرکت در گیلان منتقل شد .

صادارت تولیدات کاسپین تامین به کشوارهای آسیایی

رسولی موفقیت های این شرکت را  را در طول 27 سال بی سابقه می داند و می گوید : با توجه به اینکه بخشی از مواد اولیه را وارد می کنیم و بخش دیگر در خود کشور تامین می شود ، توانستیم سال گذشته در بخش دارو جزو شرکت های اول در صادرات باشیم .
و به کشورهای افغانستان ، عراق ، اکراین ، ازبکستان و عمان صادرات داشته ایم .

همچنین مدیریت جدید شرکت کاسپین تامین در مدت 2 سال توانسته کار خوبی ا انجام دهد و تمرکز را به کارمان قرارداده ایم .

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی  اظهار کرد : تمام دنیا با بحران اقتصادی درگیر است و مشکلات اقتصادی در دنیا قابل انکار نیست اما ما با توجه به تحریم ها ، شرایط سخت تری داریم و معتقدیم  که می توانیم با کار کردن و تکیه به توان خود این تحریم ها را شکست بدهیم و مشکلات را حل کنیم ما شرایط را پذیرفته ایم و از  فرصت ها به خوبی بهره می بریم نمونه آن این است که جز شرکت های خوب در بورس هستیم و در توانسته ایم از شرکت ها موفق در حوزه دارو و سلامت باشیم .

از ویژگی های دیگر این شرکت داشتن تصفیه خانه فاضلاب است که در طول ده سال گذشته راه اندازی شده و به شکل شبانه روزی با 6 نیرو نگهداری می شود .

در این بازدید 3 ساعته خبرنگاران از واحدهای مختلف شامل آزمایشگاه ، قسمت های مختلف ستادی ، خط تولید و… این شرکت بازدید و از نزدیک با روند کار آنها آشنا شدند و تعدادی از کارگران با اهداء  شاخه گل قدردانی شدند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *