کد خبر: 67788
تاریخ انتشار: 17/شهریور/1403 - ساعت : ۲۱:۳۲
گروه : اقتصادی

ایجاد بسترهای مناسب گردشگری با هدف ماندگاری گردشگر در گیلان

ایجاد بسترهای مناسب گردشگری با هدف ماندگاری گردشگر در گیلان

رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان گفت: فقدان مدیریت یکپارچه شهری در بسیاری از مواقع منجر به هدر رفت بیت المال و چند باره کاری در یک مسیر می شود و به عنوان نمونه در یک زمان شهرداری یک مسیر را آسفالت می کند و پس از آن یکی از دستگاه های خدمات رسان به منظور اجرای پروژه عمرانی دیگری آن مسیر را مورد کنده کاری مجدد قرار می دهد و این گونه ناهماهنگی ها که نشات گرفته از فقدان مدیریت یکپارچه شهری است موجب هدر رفت بیت المال می شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان در سومین گردهمایی این مجمع در شهرستان لنگرود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و با قدردانی از حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان لنگرود اظهار کرد: از روسای شوراهای اسلامی و شهردارانی که در جلسه امروز حضور پیدا کردند و بالاخص رئیس، اعضای شورا و شهردار لنگرود که میزبان این نشست بودند تشکر و قدردانی می کنم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردمان لنگرود بسیار شریف و نجیب هستند افزود: رهبر انقلاب از شهید املاکی به عنوان یک قهرمان نام بردند و چنین شخصیت هایی ارزشمندی مایه فخر و مباهات همه ما هستند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تخصصی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی به صورت جداگانه و با دستور کار مشخص در نشست امروز تشکیل شد بیان کرد : شوراها با مردم ارتباط تنگاتنگی دارند و این مسئله موجب افزایش اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران نظام می شود و در این راستا تشکیل این مجمع می تواند تسریع بخش در رفع بسیاری از مشکلات شهرهای استان باشد.

وی با بیان اینکه فقدان مدیریت یکپارچه شهری، مانع بزرگی در توسعه خدمات مجموعه مدیریت شهری است تصریح کرد: فقدان این مهم در بسیاری از مواقع منجر به هدر رفت بیت المال و چند باره کاری در یک مسیر می شود و به عنوان نمونه در یک زمان شهرداری یک مسیر را آسفالت می کند و پس از آن یکی از دستگاه های خدمات رسان به منظور اجرای پروژه عمرانی دیگری آن مسیر را مورد کنده کاری مجدد قرار می دهد و این گونه ناهماهنگی ها که نشات گرفته از فقدان مدیریت یکپارچه شهری است موجب هدر رفت بیت المال می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه اعضای شوراها منتخب مردم هستند افزود: اعضای شوراها ممکن است در برخی از مباحث تخصص لازم را نداشته باشند اما با بهره مندی از ظرفیت مشاوران متخصص برای رفع این گونه خلأها اقدام می شود.

کارگرنیا به یکی از دستورات کارگروه تخصصی شهرداران پیرامون هوشمند سازی شهری اشاره کرد و گفت: با هوشمند سازی خدمات ، نیاز به حضور مردم در مجموعه شهرداری کاهش پیدا می کند و این مهم در رفع برخی از دغدغه ها از جمله رانت هایی که گاهی رقم می خورد بسیار تاثیر گذار است.

وی به ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرهای مختلف استان گیلان اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز برنامه مشخصی برای بهره مندی از این ظرفیت ها وجود ندارد و این مجمع می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مراکز شهرستان گیلان با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت و جایگاه گردشگری خود را پیدا کرده است افزود: طی چند روز اخیر شاهد حضور انبوه جمعیت در استان برای گردشگری بودیم و این مهم تاکیدی بر ایجاد و توسعه هر چه بیشتر بسترهای مناسب گردشگری با هدف جذب بیشتر و ماندگاری گردشگران است.

کارگرنیا به یکی دیگر از دستورات جلسه کارگروه تخصصی شهرداران در نشست امروز اشاره کرد و گفت: دغدغه پسماند موضوعی است که بسیاری از شهرهای استان با آن مواجه هستند که ان شاا به زودی نشستی با مدیران دادگستری و بازرسی استان با هدف حمایت بیشتر از مجموعه های مدیریت شهری استان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد جشنواره ای بانوان حریم رسالت افزود : نقش رسانه در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت و نقش بانوان در رسانه ها بسیار شاخص و تاثیر گذار است و قصد داریم با مشارکت همه اعضای این مجمع در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد با بسیج رسانه همراهی داشته باشیم و در نشست امروز که مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه گیلان نیز حضور دارد زوایای مختلف این مهم مطرح می شود‌.

کارگرنیا با بیان اینکه حضور روسای شوراها و شهرداران شهرهای مراکز شهرستان های گیلان از راه های دور برای حضور در این مجمع مشورتی مایه خرسندی و دلگرمی است تصریح کرد: مشکلات تقریبا یکسانی همچون پسماند و… در شهرهای استان وجود دارد و یقینا با انتقال و تبادل تجارب، بخش عظیمی از مشکلات برطرف می شود.

رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان با بیان اینکه برخی بنا به دلایلی به دنبال محدود کردن شوراها هستند تصریح کرد: این در حالی است که مردم به واسطه اعتماد و دسترسی که به اعضای شورا دارند بابت بسیاری از مباحثی که حتی خارج از حیطه اختیارات شوراها است به اعضای شورا مراجعه می کنند‌.

کارگرنیا با تاکید به بهره مندی از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بهره مندی از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم‌ و در این راستا برنامه ریزی های لازم به منظور دیدار با مجمع نمایندگان گیلان، استاندار و معاونین استانداری و دیگر مدیران مربوطه انجام می شود و ان شاا در نشست های آتی این مجمع، میزبان این افراد هستیم و این مسئوولان بالاخص شخص استاندار گیلان همواره از نشست هایی که منجر به رفع مشکلات مردم می شود استقبال می کنند.

در این نشست از خانواده دو شهردار فقید پیشین لنگرود تجلیل شد و شهر لاهیجان آمادگی خود را به منظور میزبانی برگزاری نشست مرحله بعدی این مجمع اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *