کد خبر: 919
تاریخ انتشار: 11/مهر/1397 - ساعت : ۰۲:۰۶

اهدای عضو در گیلان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

اهدای عضو در گیلان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

آستارا – ایرنا – مسئول هماهنگی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال اعضای بدن 11 نفر در استان به بیماران نیازمند پیوند زده شده و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی برای نجات جان دیگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خط قرمز ، به نقل از خبرنگار ایرنا کامران قلی نیا عصر دوشنبه در تجلیل از خانواده مرحوم محمدرضا تدینی در منزل وی در آستارا افزود: دو کلیه، کبد و نسوج بدن این کودک 9 ساله که به علت تشنج، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده او به بیماران نیازمند پیوند زده شد و این اقدام ارزشمند شایسته تجلیل است.
وی بیان کرد: سالانه بصورت میانگین 75 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جاده ای دچار مرگ مغزی می شوند و 75 درصد آنها میانسال و مردان نان آور هستند که به علت نبود فرهنگ سازی، خانواده ها به اهدای عضو آنان راضی نمی شوند و پیکرشان در خاک دفن می شود.
قلی نیا ادامه داد: پیوند اعضا از مهمترین راه های نجات بیماران است و با پیشرفت علم پزشکی در ایران، نجات جان بیماران آسان شده و خانواده ها باید از بخشش زندگی به دیگران با اعضای بدن بیماران مرگ مغزی استقبال کنند.
قلی نیا گفت: با توجه به پیشتازی گیلان در امور خیر، فرهنگ اهدای عضو در این استان باید نهادینه شود و برای ترویج آن دستگاه های متولی و رسانه های گروهی همت کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *