کد خبر: 50947
تاریخ انتشار: 15/آذر/1400 - ساعت : ۱۰:۳۶

افتتاح ۲۲ مین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان

افتتاح ۲۲ مین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان

بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در دهکده نوآوری و فناوری فشتام آغاز به کار کرد.

دکتر اسدالله عباسی در مراسمی با حضور رواسای دانشگاه.های استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و رئیس پارک علم و فناوری گیلان ؛ از پنج طرح برتر فناورانه مستقر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، رونمایی و بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان را به مناسبت هفته پژوهش افتتاح کرد.

در ابتدای این مراسم رییس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در گزارشی به ویژگی‌های بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری گیلان اشاره و تصریح کرد: این نمایشگاه امسال در بستر فضای مجازی و برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با آدرس gil-expo.ir از غرفه های این نمایشگاه مجازی بازدید کنند.

دکتر علی باستی افزود: این نمایشگاه ۳۸ غرفه دارد و در آن علاوه بر ۲۷ دستگاه دولتی، ۸ استارتآپ و ۳ شرکت صنعتی نیز مشارکت دارند. وی افزود: از مجموع یکصد طرح فناورانه ی نمایشگاه امسال فقط ۵ طرح بشکل انتخاب و توسط استاندار رونمایی شد و ۹۵ طرح برتر دیگر در نمایشگاه مجازی قابل رویت و پیگیری است.

رییس پارک علم و فناوری استان گیلان اذعان کرد: هشت غرفه مربوط به استارتاپ ها، سه غرفه صنعتی از شرکت های صنعتی و ۲۷ غرفه مربوط به دستاوردهای سازمان های دولتی است. که در مجموع در این نمایشگاه ۲۱۰ طرح برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

ایشان ادامه داد: در روزهای هفته پژوهش و فناوری استان ، ۴۰ ساعت کارگاه آموزی به صورت حضوری با تعداد محدود و مجازی در حوزه های مختلف از جمله کسب و کار، تجاری سازی و بسته بندی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: طراحی سه بعدی و کد نویسی این نمایشگاه توسط یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم استاندار گیلان از ۵ طرح برگزیده ی حوزه ی فن آوری استان رونمایی کرد و در پیامی برای وب سایت نمایشگاه مجازی ظبط شده، بر ضرورت حمایت مجدانه از طرح های دانش بنیان و فن آور تاکید کرد: تجاری سازی ایده های نو و بومی، ضمن رفع نیازهای داخل، زمینه ی ارزآوری را در شرایط تحریمی فراهم خواهد کرد.

متن کامل پیام دکتر اسدالله عباسی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در وب سایت نمایشگاه مجازی امسال قابل دسترسی می‌باشد.

دکتر اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نیاز کشور تحول اساسی در سواد، مهارت های دیجیتال دانش آموزان و سایر دانش پژوهان و علاقمندان به امر تحقیق است چرا که محققان ما باید برای عصر کاملا دیجیتال سال های پیش رو و قرن جدید، آماده باشند.

وی افزود: ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری از طریق فضای سایبری در دوران شیوع کرونا به وضوح مشخص کرد که باید برای تسهیل امور مردم زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را گسترش داد.

دکتر عباسی در بازدید از طرح های برگزیده درباره پیگیری مشکل یکی از جوانان خلاق در این نمایشگاه، در تماس تلفنی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خواستدار تسهیل در روند صدور مجوزها و ارایه ی زیرساختهای مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان شد و در این گفتگوی تلفنی اعلام نمود مشکل این جوانان و شرکت های دانش بنیان بر طرف شود.

۵ طرح برگزیده رونمایی شده عبارتند از :

طراحی سامانه های ” موتور توربوجت TJ-HP۱” ؛ طراحی سامانه ” مرکز کنترل خانه هوشمند” ؛ طراحی و تولید” ریشه کش دندان” و ساخت خودروهای برقی “اتوسیکلت های برقی”؛ طراحی و ساخت بازی موبایلی با نام حریم ، با الهام از انتقام سردار شهید سلیمانی در بستر IOS و Android؛ این ۵ محصول فناورانه شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان که حاصل تلاش فناوران و پژوهشگران استان است در این مراسم رونمایی شد.

نمایشگاه مجازی هفته پژوهش استان گیلان به مدت سه روز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *