کد خبر: 4453
تاریخ انتشار: 15/آبان/1397 - ساعت : ۱۹:۴۵

آموزش پاسخگو، جامع نگر و کارآفرین در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

آموزش پاسخگو، جامع نگر و کارآفرین در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 در راستای اجرای برنامه اعتباربخشی مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با توجه به آغاز دور دوم ارزیابی ها، نحوه تحقق استانداردهای مراکز آموزشی و درمانی در دو بیمارستان حشمت و ولایت رشت، توسط  تیم ارزیابی بیرونی وزارت بهداشت، بررسی شد.

به گزارش خط قرمز ، در نشستی که به همین منظور با حضور رییس دانشگاه، معاون آموزشی، روسا و معاونان آموزشی مراکز آموزشی و درمانی و تیم ارزیاب وزارت بهداشت تشکیل شد، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم زشکی گیلان، با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 95، تدوین برنامه راهبردی و ترسیم نقشه استراتژیک دانشگاه را بر اساس چشم اندار1404 و رسیدن به دانشگاه نسل سوم با هدف ارتقای سلامت جامعه آغاز کرد، اظهار داشت: آموزش نیز یکی از ارکان مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می شود و در این راستا توسعه آموزش پاسخگو، جامع نگر و کارآفرین به عنوان مهمترین چشم انداز و هدف معاونت آموزشی دانشگاه مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: معاونت آموزشی همگام با سایر معاونت ها، برنامه راهبردی خود را بر اساس چشم انداز توسعه آموزش پاسخگو، جامع نگر و کارآفرین تدوین کرده است و در راستای چشم انداز دانشگاه و حرکت در مسیر دانشگاه های نسل سوم، واحد کارآفرینی به مباحث آموزشی افزوده شده و در این زمینه، اولین همایش استارتاپ ویکند حوزه سلامت هفته آینده در رشت برگزار می شود.

وی با اشاره به این که در دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موفق به راه اندازی 7شرکت دانش بنیان و 40 هسته فناور در استان شده است، افزود: در حال حاضر یک مرکز رشد فعالیت کامل خود را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز کرده و سه مرکز رشد دیگر نیز در حال شکل گیری است.

دکتر یوسف زاده، ترجمه کتاب حرکتی به سوی دانشگاه های نسل سوم، گراند پروژه طراحی مدیریت دانش و نقش داشبورد مدیریت در توسعه برنامه راهبردی، راه اندازی و توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، بین الملل سازی، عضویت در اتحادیه دانشگاه های حاشیه خزر، برنامه ریزی برای توسعه گیاهان دارویی، دریافت مجوز phd سلول کاربردی و انجام 8 عمل پیوند کبد را از جمله اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوسال اخیر عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توجه به رشد متوازن را در مسیر حرکت دانشگاه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توجه به رشد متوازن در تمامی حوزه ها به صورت علمی و منسجم در حال انجام است و به تبع آن، نگاه معاونت آموزشی دانشگاه نیز نگاه متوازن در همه زمینه هاست که محصول آن آموزش پاسخگو، جامع نگر و کارآفرین خواهد بود.

در ادامه، در راستای اجرای برنامه اعتباربخشی مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور،  اعضای تیم ارزیابی بیرونی متشکل از دکتر علی کبیر، دکتر محسن اعرابی، دکتر محمد رضا ناظر و دکتر نکیسا هومن به منظور بررسی نحوه تحقق استانداردهای مراکز آموزشی و درمانی، از مراکز آموزشی درمانی حشمت و سوانح سوختگی ولایت رشت، بازدید کردند و نتایج این ارزیابی مطلوب اعلام شد.

در حال حاضر رشته تخصصی فک و صورت در مرکز آموزشی سوانح سوختگی ولایت رشت و رشته تخصصی قلب و عروق در مرکز آموزشی درمانی حشمت رشت آموزش داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *