کد خبر: 9762
تاریخ انتشار: 27/دی/1397 - ساعت : ۱۳:۱۲

مدیرعامل فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران خبرداد : تولید کمک فنر روسیه در ایران

مدیرعامل فرآوری و ساخت  قطعات یدکی ایران خبرداد : تولید کمک فنر روسیه در ایران

به گزارش خط قرمز ، مدیرگروه تعلیق و انتقال قدرت عظام و مدیرعامل شرکت فرآوری ساخت گفت: اکنون این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی کمک فنر سه مدل از خودرو فیات و برخی از تولیدات خودروسازی گاز روسیه را تامین می‌‌کند.

در بازدید خبرنگاران از گروه تعلیق و انتقال قدرت (شرکت پایا کلاچ،شرکت فراوری و ساخت، شرکت عظام مهندس حسین شمسایی اظهار داشت:قطعه سازی گروه عظام برای نوسازی خطوط تولید خود تولید خط سامسونگ و کره را خریداری نموده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۷ یکی از مهمترین فرازها برای این شرکت اتفاق افتاد یعنی برای پشتیبانی بهتر صنعت خودرو و بازار و گرفتن سهم در صارات با شرکت مانده کره که شرکت جهانی در دنیاست وارد مزاکره شدیم ودرحال حاضر شرکت ما با اخذ دانش فنی شرکت ماندو کره محصول تولید کنیم.

شرکت فرآوره ساخت اولین شرکت موفق کمک فنر ایران است

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران خاطرنشان کرد: باتوجه به زیرساخت های نیروی انسانی و دانشی که وجود دارد توانستیم دانش طراحی و تولید کمک فنر را از او مانده کره اخذ نماییم و متخصصین ما میتوانند برای هرخودرویی که لازم است کمک فنر را با بهترین کیفیت و با بهترین تکنولوژی تولید کنند و ارائه دهند.

وی با اشاره به ۱۰۰تنوع محصول در این گروه افزود: اکثر آنها را به کشورهای سی‌‌‌آی‌‌اس -عراق-روسیه-اکراین -آذربایجان و سوریه و کشورهای دیگر صادر می کنیم.

شمسایی با بیان اینکه شرکت فراوره ساخت اولین شرکت موفق کمک فنر ایران است که توانسته تامین کننده یک شرکت کمک فنرسازی در روسیه باشد افزود: در واقع شرکت ما تامین کننده شرکت گاز روسیه و جایگزین شرکت مانده کره است.

وی همچنین کل فروش این قطعه را درسال، ۵۸ درصد به بازار خودروسازی و ۴۲درصد به بازار یدک عنوان کرد و گفت: اکثر خودروهایی که در ایران در خودرو سازی تولید می شوند درصد نیازشان را ما تامین میکنیم وحتی شرکت پای کلاچ نیز تمام نیاز خودروهایش را شرکت گروه عظام تامین میکند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در زمینه های صادرات گروه تعلیق و عظام اهداف اصلی شان این است که علاوه بر تامین نیازهای خودروسازی از خروج ارز نیز جلوگیری شود.این در صورتی است که گروه تعلیق هرسال بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می شود.

تلاش کردیم با همه مشکلات تحریم تعدیل نیرو نداشته باشیم

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران گفت: در کشورهای روسیه ،اکراین، عراق، ترکیه، قزاقستان،آذربایجان صادرات داریم و درکشورهای تونس،الجزایر، مصر،رمانی و ایتالیا در حال مارکتینگ هستیم ودر سال ۹۷پیش بینی ما ۲۰ میلیون دلار صادرات بوده است.

وی از ثبت برند EMGدر ترکیه و TUC در روسیه گفت و افزود: کمک فنرهای ما دراین کشور به این نام ها تولید می شوند و می فروشیم وبرای اولین بار کمک فنر یک شرکت روسیه را تامین میکنیم.

به گزارش خط قرمز ، مهندس شمسایی از وجود سه کارخانه کمک فنر سازی ؛فرآوری ساخت اولین شرکت با تیراژ بالا،کوشاوران اراک و شرکت ایندامین نام برد و افزود: شرکت ما به توجه به پیشینه که داشته از جمله محدود شرکت های قطعات خودرو سازی در کشور بحساب آید و جوایزی نیز دریافت نموده است.

وی اضافه کرد:شرکت پای کلاچ در سال۷۵ بعنوان خط تولید احداث شد ودر سال ۸۷ با تولید تحت لیسانس آلمان به صنعت فرانسه رفت و ما به تبع آن تحت والئو فرانسه قرار گرفتیم و شرکت پای کلاچ تبدیل به شرکت مستقل شد.

ثبت دو برند در ترکیه و روسیه

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران گفت: خاطرنشان کرد:شرکت پای کلاج به تولید خودروی ال ۹۰ مطرح شد و باتوجه به اینکه تحت لسانس والئوی فرانسه بود بعنوان تنها گزینه شرکت رنو (تولید کیت)قرار گرفت و ما اولیت شرکت تامین کننده کیت کلاچ رنو بودیم و رنو نیسان گرفتیم.وی اضافه کرد: در شرکت پای کلاچ بالغ بر ۷ نوع تنوع محصول داریم که ۴۶درصد صادر به بازار یدک و ۵۶درصد بازاز خودروساز است.

وی درادامه افزود:استراتژی ما ؛۱-ساپورت قطعات یدکی شرکت های خودروسازی خارج از کشور ۲-بازارهای تامین قطعات خودروهای خاصی که در کشورهای عراق،روسیه و سوریه هستند می باشد.

به گزارش خط قرمز ، مهندس شمسایی خاطرنشان کرد:اهداف شرکت گروه عظام این است که حد نیاز کشور خودرا تامین نماییم تا هم تکنولوژی بالاتر رود و هم اشغالزایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد:شرکت عظام با سخت ترین شرایط با توجه به تحریم اقتصادی که داشتیم توانستیم اصلاحات خودرا مدیریت نماییم تا منجر به تعدیل نیرو نشود.

وی در پایان افزود: اگر تحریم ها شدید شود اولین صنعت ،صنعت خودروسازی است که آسیب می بیند و ما سعی داریم تا با افزایش صادرات و گرفتن سهم بیشتر از بازار یدک درصد آسیب پذیری را کاهش دهیم و سعی میکنیم در شرایط سخت مدیریت بحران نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *