کد خبر: 7734
تاریخ انتشار: 30/آذر/1397 - ساعت : ۱۰:۵۴

با تلاش تیم امدادی؛ کشتی نارگل در اسکله آستارا پهلو گرفت / هیچ خدمه ای آسیب ندید

با تلاش تیم امدادی؛ کشتی نارگل در اسکله آستارا پهلو گرفت / هیچ خدمه ای آسیب ندید

با تلاش تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان کشتی تجاری به گل نشسته نارگل رهاسازی و سپس در اسکله آستارا پهلو گرفت.

به گزارش هط قرمز _ و به نقل از ایسنا سامان ساسانیان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا ، اظهار کرد: کشتی تجاری نارگل ظهر پنج شنبه (29 آذر 1397) پس از بارگیری کالاهای صادراتی در حال خروج از بندر آستارا به سمت باکو بود به گل نشست که با تلاش تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان رهاسازی و سپس در اسکله آستارا پهلو گرفت.

وی با اشاره به اینکه این حادثه به دلیل طوفان دریا و انحراف از کانال دسترسی بندر آستارا رخ داد، ادامه داد: پس از به گل نشستن این کشتی، یک حفره از قسمت های جوشکاری شده در کف آن ایجاد شده که علت آن در دست بررسی است.

وی افزود: پس از اطلاع از حادثه، تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به محل اعزام شد و با همکاری شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه در این بندر، پس از تلاش های بی وقفه، کشتی صبح امروز (جمعه 30 آذر 1397) رهاسازی شد.

ساسانیان با اشاره به اینکه گروه های جوشکاری عملیات ترمیم بخش حادثه دیده را آغاز کرده اند، خاطر نشان کرد: علاوه بر بسیج کلیه امکانات در شهرستان، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان پس از اعلام این حادثه دو یدک کش را نیز فورا از بندر انزلی جهت کمک به این کشتی به بندر آستارا اعزام کرد.

به گزارش خط قرمز وی با بیان اینکه کلیه خدمه در سلامت کامل هستند، توضیح داد: کشتی «نارگل» با حدود بیش از ۸۸ متر طول و 2 هزار تن بار سرامیک از آستارا به سمت بندر هوسان باکو در حال حرکت بود که حدود ساعت ۱۴ به دلیل مشکل فنی که در هنگام خروج از دهانه بندر ایجاد شد از پاشنه کشتی دچار آب گرفتگی می‌شود.

احتمال غرق شدن نارگل بسیار ضعیف بود

به گزارش ایسنا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه علت دقیق این حادثه پس از بررسی کارشناسان متعاقبا اعلام می شود، تصریح کرد: احتمال غرق شدن کشتی نارگل به دلیل به گل نشستن بسیار ضعیف بود، بلکه آنچه آنرا تهدید می کرد، خطر واژگونی بر اثر امواج دریای خزر بود.

هادی حق شناس اضافه کرد: این مدل کشتی ها هرگز در داخل بندر غرق نمی شوند چرا که میزان آب داخل حوضچه به دلیل کم بودن عمق به حدی نیست که چنین کشتی هایی در درون بندر غرق شوند و مسائلی که در خصوص غرق شدن آن شنیده می شد بی معناست.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از این سانحه یک کشتی از بندر انزلی از دریا و پمپ تخلیه آب از طریق خشکی به آستارا اعزام شدند، گفت: کشتی مربوطه متعلق به کشتیرانی دریای خزر است و حدود ۳۰ سال سن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *